Tips voor Saunagebruik

Hoe werkt een sauna?

Iedereen maakt zijn of haar eigen saunarondje naar eigen gevoel voor een gezond saunagebruik.

Wat heeft u nodig:                                                                                                     Twee handdoeken, een badjas en badslippers.

Douchen:                                                                                                                       Een saunarondje begint altijd met een warme douche voor een goede hygiëne.

Afdrogen:
Om in de sauna de warme sauna temperatuur op de huid te kunnen toelaten droogt u uw lichaam in zijn geheel af.

Warm voetenbad : (5 à 10 minuten)
Een zeer belangrijk onderdeel van een rondje sauna is het warme voetenbad. Door het warme water wordt het lichaam voorbereid op de sauna. 

Saunagang:  (6 à 15 minuten)
Gebruik van een handdoek is noodzakelijk i.v.m. de hygiëne. De badslippers laat u buiten de cabine staan. Meer gevorderde  saunabezoekers nemen vaak plaats op de hogere bank.

De maximaal aanbevolen tijd is 15 minuten

Koud luchtbad (5 à 15 minuten)
Daarna koud afspoelen of en koud dompelbad.

Rust (minimaal 15 minuten)

Neem voldoende rust en neem voldoende te drinken.
Een complete saunagang duurt anderhalf tot twee uur, inclusief rusten en wat drinken.

Heel veel sauna plezier